VILL SÅ KOMMA ÖVER, MEN INTE SÅ ATT DET GÅR ÖVER

Vaknar upp efter en otrohet

det är jag som varit dum i min dröm

jag satte mig mellan hennes ben

vände huvudet

och vi kysstes

 

det är hon från kontoret

längre bort i korridoren

jag darrar för henne i sömnen

med ögonen öppna är hon nästan ingen

i mitt blod

inga vågor

 

-

 

det är svårt att hålla sig vid liv

i andras medvetande

vi är våra

kramar, pussar, sms och

deras svar

 

då jag vill att alla ska

tänka på mig

och förflytta sig hit

blir jag orädd för att hämta hem kärlek

 

och så är jag den räddaste jag vet

att den närhet jag plockat

blir blek och klen

 

jag hamnar i mina gränder

vad är meningen med allt det här?

inte din dotter

inte din flickvän

 

återgår till drömmen -

där någon man just träffat

ser en

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0