Wish you were there

Vi har ju fortfarande bra musik kvar idag, men det bästa verkar ändå komma från förr.
De flesta artister jag tycker om, är rätt så gamla. Och visst är det på ett sätt kul att lyssna på dem just för att de lyckats hålla igång så länge. Vi får ju se dem som legender.
Ändå är jag väldigt avundjsuk på dem som levde förr. 60 talet 70 talet och 80 talet.
Tänk att få se dem, de som är så stora fortfarande nu, när de på riktigt var som störst.
Tänk att få se dem när de var på topp, unga och hrm snygga... ;)
Eller i alla fall, tänk att få se dem på tiden som man fortfarande sjöng och spelade för att man vill säga något viktigt.
Det är riktigt bra nu, men det är verkligen något speciellt med det som var förr.
Då var det ännu mer magiskt, när de fortfarande var i alla fall lite som oss andra.



Rolling Stones 1964! 45 år sedan, det är ju helt sjukt! Och det är svartvitt :D
Dom ser så himla oskyldiga ut, verkar knappt veta vad de ska säga.
Man kan knappt tro att de faktiskt varit så små, så gubbiga de är nu ;)



U2 1980! Jag vill aldrig sluta titta på den här videon. Bono är nästan det sötaste jag sett när han ser ut att småle lite mellan orden. Och se på deras kläder! Tänk att få se dem så, det är ju helt underbart.
Och han som presenterar dem i början. "U2 - the band for the future" :D Man blir ju bara glad!



Bruce Springsteen 1985. Händerna i luften i början, flaggan och låten. Då önskar jag verkligen att jag hade varit där.
Det ser ut som att han sjunger för glatta livet, som att varenda ord spelar roll. Det är så det ska vara. :)

Tur att Youtube finns i alla fall :) Då kan man i alla fall låtsas att man var där, om och om igen. ;)

Kommentarer
Postat av: Selda

va fint inlägg Emma! :D

2009-08-10 @ 21:54:58
Postat av: Emma

Tack Selda! :)

2009-08-13 @ 17:50:17
URL: http://dodvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0