Du hade tid

Det var ett tag sen jag var här. :)
Gör inte mycket nu för tiden. Sover och äter. Varvar mellan tvn och böckerna.
Hittils har jag spenderat den största delen av mitt lov i sängen (HA) med Lisbeth Salander och Mikael Blomqvist. Tag Stieg Larsson för alla fina ord. Det finns få saker som slår att ligga mitt i natten i ett kolsvart rum, med mobillampan som enda ljuskälla och inte kunna låta bli att le små galna leende då och då för sig själv. Jag har haft svårt att inte utbrista i små glädjetjut ibland. Historien är ju helt makalös.
....Jag vågar nästan säga att det är den bästa bok jag läst. Det är stort.

Det inser man ju nu. Nån Stieg Larsson blir man aldrig. Fast idag struntar jag i det. Helt plötsligt hade jag två sidor, och då log jag igen, men åt mina egna ord. En annan sak som inte mycket slår.
Så länge, medans jag drömmer. Här är några ord jag idag tycker extra mycket om.

"Vad är det?” säger Markus förvånat och ser häpet på Adams tomma ögon, en skadad blick som han förut aldrig sett hos den sprallige killen med ett ständigt flin på läpparna.
Som att inget skulle kunna ramma honom, och här är han. Nerdragen och överkörd av sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0