i could lay like this forever

:
Mimmis ögon är halvslutna. Sträcker ut tassarna och gosar med klorna i madrassen. Hon tittar på mig, halvt om halvt.
God morgon. Sluter ögonen, klappar henne över den leopardprickiga, mjuka, fluffiga magen. Hon spinner, njuter och sover nästan. Skulle kunna ligga här hur länge som helst.
Ända från sängen har jag en svag utsikt ut genom fönstret. Snön ligger fortfarande kvar på hustaken. Bra.
Lakanet har trillat av halva sängen, lite för nära huvudet ligger min bok jag inte kunde sluta läsa kvällen innan och jag vaknar med mobilen under huvudet. Obekvämt, men varmt.
Mimmi sträcker ut sig, blir så lång att hon nästan trillar ner. Med en blick som säger; jag tänker inte gå upp än. Klappar lite till. Du har rätt.
Vi sover lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0