:)

Ja.
Det små, söta och snälla 95-orna som jag hade förväntat mig skulle spela matchen, var inte så små. Det var nämligen inga 95 or. Nej, det var 94-93:or och de var långa, hårda och vältränade.
Jag har en princip. Det är inte bra att döma för folk som är längre än dig, då kan de slå ner dig. Och det är lite läskigt när de är så stora, fast lite kul också såklart. De var faktiskt ganska snälla. Så länge ingen skriker domarjävel, så är jag nöjd, då kan jag inte ha varit så dålig.

men bortalagets tränare var ju kul, inte så lite sur. Ända från start var har lite grinig och i halvlek kom han  fram till mig.
"Vi har fått mer fouls än dem, men jag tycker inte att vi har gjort fler." sa han. Och vad ska man svara på det?
"Jaha" mumlade jag. "Det är inte så stor skillnad."
"Ja, en tillfällighet säkert." sa han sen. fast lät inte särskilt övertygande "En olycklig slump. Mycket olyckligt" mumlade han sedan flera gånger. 
Stackars människa, det kan inte vara kul att vara så motsträvig hela tiden.

Jag tycker i alla fall att det är roligare att vara glad och ha kul när man spelar, och förlora. Än att vara sur och vinna. Då spelar det ju ingen roll.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Usch, sånna domare känner man igen. Man börjar undra vad de lever för..? Att deras basketlag ska vinna en match? Hmm.. Sorgligt det där. Stå på dig Emms, du dömer säker alldeles riktigt! :)

Vi ses ikväll, Puss!

2009-01-24 @ 11:01:23
URL: http://fannydaldborgs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0