FREDAG

Hej!

Nu är det helg, och det är jätteskönt trots att jag har mycket att göra. Det är verkligen skönt med fredagar.

Ikväll ska jag för första gången döma en match utanför klubben. Jag ska till Lindome och döma pojkar 95 och jag börjar bli lite nervös. Det är annorlunda jämfört med att döma hemma, för nu kommer jag inte att känna sekretarietatet eller ha hemma plubiken med mig. Nu är det ingen som kommer att bry sig om att vara snäll eftersom att jag är utomstående. Haha! Hjälp.

Men det ska nog gå bra. Hoppas jag. Jag intalar mig hela tiden mitt domarmantra. Jag kan reglerna. Jag vet hur man gör. För det vet jag ju faktiskt, men det handlar inte bara att veta vad som är rätt och fel, det gäller att komma in i det, komma in i rollen som domare.
Man måste vara vaken varenda sekund, se varenda lite rörelse och inte glömma bort vad som händer för en enda sekund.
Det är ett ganska stort problem för mig. För det första, jag ser dåligt. Och för det andra, jag har dåligt minne. Jag glömmer hela tiden av vilket lag som gör mål åt vilket håll, eller vilket lag som ska ha bollen när den åkt ut.
Så jag har inte direkt de bästa förutsättningarna ;) haha, men jag har klarat det förrut.
Såklart jag ska klara det idag.

Ha en bra fredag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0