Oasis

Igår så var jag ju på Oasis i Scandinavium, men min lillebror.
Det var jättekul :) , de var bra, men jag blev lite besviken. Wonderwall var inte lika fantasiskt som jag hoppats på och jag hade hoppats att få höra dem snacka lite mer skön engelska med publiken. Det gick så snabbt, ;) när en låt var slut började en annan, och helt plötsligt sa han " This is the last song."
Det gick så fort..... fast sen körde dom ju 4-5 extralåtar också, så, så kort var det kanske inte ;)
Då körde dom "Don't look back in anger."
Det var helt grymt. Bäst på hela kvällen. Hela publiken sjöng med (inklusive jag, väldigt högt. Emil tittade något förvånat på mig), och det var verkligen skitbra.
Jag tycker att det är så kul att så många människor samlas för att se en och samma sak, att alla där har något gemensamt.
Det är en skön glädje, att höra tusentals människor sjunga med i en låt som man tycker om och sedan jubla så högt man kan. Bara för att det är så bra. Kul.

Här är den. Favoriten, "Don't look back in anger." från Scandinavium igår.
Det var kameraförbud, så jag vågade inte smuggla in min. Men jag förstår inte hur de tänker, alla filmar och tar kort i alla fall, Som Emil sa, "Den kommer att ligga uppe på youtube imon i alla fall."
Och ser man på, det gjorde den.

 


Kommentarer
Postat av: caroline

åhhh jag hade oxå velat vara där=( men vad är väl en bal på slottet haha...

fin blogg..

2009-01-27 @ 06:59:54
URL: http://missfashionfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0