Into the wild


På topplistan över filmer jag tycker om är det väldigt jämt längst upp, jag kan inte ens välja ut DEN film som jag tycker bäst om, det finns så många som jag verkligen gillar.
Den här filmen skulle dock kunna sätta sig allra högst upp, putta ner alla andra ett par snepp.
För ingen annan film jag sett kan riktigt mäta sig med den här.

Den har allt. En stycke snygg kille, kärlek, vänskap, spänning, äventyr, bra musik, fina bilder, den är genomtänkt, välgjord, innehåller många intressanta meningar, man börjar verkligen tänka efter när man ser den, den gör att jag vill skratta och gråta på en och samma gång (helt otroligt) och framförallt är historien magisk och helt osannolik.
Ändå är det bästa av allt att filmen faktiskt är baserad på en sann historia.
Om det är något jag gillar är det verkligen filmer som är baserade på sanna historier, och om dessutom historien är riktigt bra kan det ju knappast bli bättre.

Jag är helt facinerad av den här filmen, av historien och av menigen med den. Den får mig att vilja kasta alla mina saker, packa en ryggstäck och sticka i väg till något varmt ställe och bosätta mig i skogen.
För ärligt talat.
Vad är det för värld vi lever i egentligen?

Kommentarer
Postat av: u

2009-03-25 @ 17:12:46
Postat av: Sussie

Den filmen har jag också sett! Den e såå bra!! :D

2009-03-25 @ 17:14:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0