when there's blood in the streets buy property

ingen har skrivit en låt för den här dagen
jag är belagd med körförbud
snön    ssssäääger kom och lägg dig
mamma säger kom upp det är kallt
flickan i termobyxorna
har inte lust att göra något
ingen lust att göra ingenting
ingen lust
ingen åtra
inga begär
jag vill lägga mig på marken
hon vill göra en snöängel
ta på dig en tröja
det är skönt när snön smälter
har de inte berättat att det fortsätter
de skottar uppfarten medans det snöar
innan det fryser
kom nu emma det är inte bra 
det är noll grader säger vittnet när det är fyra grader
är vi nöjda och belåtna
kom så går vi in så gör vi något annat
hon hittar inte
kardborrebanden
ta hand om det här så tar jag hand om något annat
du kan väl inte vara ledig mer än en dag
var vi lediga igår
häromrking räknar de kråkor
det räcker inte
hon har inte tråkigt
jag har snart sett mina tusen filmer
sjunger sjunger beatles om andra advent
det slutar inte
i ett brev till daniel ek
spotify kunde skött sig bättre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0