Roy, En kärlekshistoria, eller vad sa du?

dagens ungdom,
har för mycket
saker
för mycket planer
för mycket av den där
vad heter det
vad heter det
nu igen,
den där gnistan
just det

bilder säg mig,
var min
glödande partikel,
binnande flaga
här
sen tillställningarna
blev konvent;
konferenser i
mig

figurerna
säger saker att förstå,
hör på
bli inte som oss
varför ska ni döda varanda?
påstår mjälten
att håkan
skulle frågat
vi ville säga: hälsan och kärleken, jag vet inte
men en luffare tror jag inte på

dagens ungdom,
du och du och du
mina gamla drömmars rum
facebook, sväng om universum
svara mig nu
tio barn, hund och nästan ett hus
vad gör vi på gräset?
är era kalas fortfarande ett jippo,
för alla inblandade
de får kanske vara uppe till nio
och vi
tror att vi
har något kvar
om man tror på sånt

dagens!
dagens veckotidning,
dagens dumma rum
dygnets ljusa del, unga flicka
sade syokonsulenten
någonting
egentligen
om det här
spektaklet
och att du
tillslut
endast
och alltid
skulle bli
ordlekt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0