låt bli

hans rum ser inte ut
som en medelhavslobby
»för att ta dig i närheten av någon
behöver du veta
att du är vad du är,
och ungefär vad klockan är«
han äger ens inga växter i krukor
»men jag har inte uppfattning om någonting«
»det är vad vi ska prata om«
»jag hörde på radion att de flesta inte vill vara en lycklig gris,
och att de som vill dö vill inte ha ett liv«
han satsar inte på att bli film
om hundra år
helt klar
» ska ni planera tillsammans menar du?«
»jag hör dig
jag hör dig«
då hade hon varit klar i huvudet
sedan han avlägsnat kläderna
»borde lämna alla utanför
det här«
»precis
du borde tänka på andra
vid den här tiden
på livet«
hur kan du vara så säker på ditt svar
Hur kan du vara så iskall ren & klar
när det finns platser i Vintergatan kvar?
»vet du vad jag hörde på radion igår
vad någon skulle fråga honom om denne hamnade i himlen
sen
varför skapade du inte tydligare bevis för din existens?«
»jaha«
han har köpt sina fåtöljer
på ikea och han verkar inte sakna någonting av det
det verkar vara möjligt att hon undrar över
»vad skulle du frågat?«
»varför finns det inga finare bevis för min exitstens?«
hon gråter när matinéen rullar genom myelinet
i hennes enda huvud
han låtsas att han inte spanar på siffer på papper
»tiden«
»vad ser dom när dom ser på varandra?«
»dom?«
»du är och dina vänner«
i en freudiansk felsägning 2.0.
att fråga när man inte förstår frågan
»vad ser du?«
»evolutionen
och att jag är
på villovägar«







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0