stå vid mig

på blå kometen, är
under realisationen, är det 
vid näringsintaget, är det bara
i tankeutbyte, är det bara jag
efter vanja och hennes vänninas nattliga promenad, är det bara jag som
genom sturm and drung, att vilja ha ett tillstånd, är det bara jag som inte
när solsystemets centrala del går upp, är det bara jag som inte tror
när de har tänt gatubelysningen på västra ängsvägen tre, börje och ethel dragit ner sina gardiner och den femte november år tvåtusenelva snart är slut, är det bara jag som inte tror på göteborg, sverige, världen, jorden, milky way, across the universe
att det finns bilar att tvätta, bråttom iväg och något att göra i det gula huset vid
ingenstans någonsin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0