hon är en tegelsten

på haralds väg, ungefär
får ungdomar och något äldre
höra av en flicka
som skulle kunna bli
poet,
filsof om hon skrev ner lite mer
av alla saker
freud skulle velat
höra
"solen är gul och havet är blått,
vill vi inte höra,
det vet vi redan,
alla ska uppleva själv vad som händer"
de nickar
så som, hon antar, endast medmänniskor gör ibland
då de förstår varann
med världen börjar redan igår
den svarta lådan i hennes ficka på tröjan
till jacka med fickor utan plats för
händerna
andas i hennes öra
6 på norgonen efter jul
slänger på mig kläder i mörkret
lukten av kyla 
bilsätet är iskallt
världen sover
jag är som pink floyd är ibland:
men detta är inte vad man hör
när cykeln nästan välter i spåren mellan leran
och leran
det är vad som i förundrarn,
på ettans lättaste växel
trampar henne upp över krönet
stroferna följer hennes stora och
lilla kretslopp. runt i samma takt
som hennes tankar verkar röra sig
upp och ner igen
förklarar denna kille, hon känner så väl,
och aldrig hört förut
tillbaka till backen som harald en gång
fått döpt efter sig
och innan dess
de stirrar inte på henne
länge
men tackar sina tröga hjärtan och
den svenska akademin
spårvagnen var en tunnelbana imorse
hon är säker på att hon var
i usa
och nu får hon förklara för sina ögonstenar
och en som har något att berätta,
hur det kan fastna i magen och
aldrig försvinna
hennes nya frågeställning återstår:
skall detta verkligen ingå,
före tredje året eller någonsin?
det lär vara
som andra egna dagar om inte
apple sponsrat
och älskat
henne som en syster
mellan där det är så perfekt att man bara vill springa därifrån
enligt alice
och den där
vägen som går upp för backen
eller


Kommentarer
Postat av: Yasmin

Emma såg din kommentar på min blogg! åååh vad glad jag bleeeev!!! ja kom hit så jag kan få krama o pussa på dig. saknar dig som tusan =( älskar att läsa din blogg känns som att jag fortfarande bor nära dig då =) hihi massa kärlek!

2011-10-12 @ 19:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0