031

vi, okej
din syster
hatade när krigsscenerna
följde varandra
bakom
hjärtat och katten
på dörren till
alla dessa kvällar
hade inte du
och många andra
vägrat svara
när Okänt nummer
skallar i trappan
hade jag visst kunnat tro
att allt är ett försök
för att leva upp till
några av hans goda egenskaper
som människa
du har lyckats med volymen
bidragit med
säkerligen
lika många burkar
för att panta lite mera?
du har tagit från henne
den andra chans
hon borde tjänat in på tjugo år
inte helt och håller skattefritt
men du är inte glad
för att du inte har siffror
att komma med?
är det huset som saknas,
bilen,
båten, 
jag bara drar ett pyttelitet skämt här
vet att kullaviks andra fyllo behöver
en ny blodpump
eller en i marken
i asfalten
framför hotellet
jag ska bara nämna
ännu en sak
innan du åker
jag hatar din röst
jag hatar dina fötter mot parketten
gång på gång
på gång igen
den som säger att
så kan du inte säga till dina patienter
förlorade sin förmåga
att tro
och få någon att tro
när hon ljög för första gången
för att hennes första
son
inte förstår
men patient och patient
han kommer aldrig att bli
någons patient
och det har ingenting med mig att göra
hör
du
det
till den andra tanten:
du borde lyssna på en låt
istället för att se en film
barnen är inte okej.
så nu kan du gå
för vi
eller din syster och mimmi
rör sig plötsligt
när du befinner dig i landet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0