ring när du älskar mig, jag ringer när jag saknar dig

jag möter en katt på
vägen från bussen
vi nickar åt varandra
så du ska hem?
ja, och jag frågar
med händerna nånannanstans
och du ska
hem till dig?
han har samma stil
som min kamrat
gatans drottning
avenyns älskling,
vi ses en annan gång,
det är som när du svär
på att varenda fyllo hälsade
på oss, natten du fann
den där tjejen;
att cykelstyret inte kör mig
direkt till sjukhuset
och av bilden hon bör ha
i huvudet
det är ju sant!
att jag bor här
i den värsta förorten
vi hör varandra perfekt ihop:
i backarna
och i kullarna
bränner de bilarna
det är kul.
på något sätt
när jag
ner för bästa stupet,
hälsar kissen;
jag borde vara asfalt
men jag svär,
vid varenda väjningsplikt,
de stannade
na na
natten jag fann dig
och så vidare


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0