ingen mage utan

kommer ni ihåg istiden?
när de räknade oss
och inte en ny hamster
fick lämna någon hemma
den har smält
gabbi is back
så himla tillbaks
på planen
men emma
hon är lite mer
gone, baby, gone
nu för tiden
var det vad hon sa,
ikväll
till den allra sista
publiken
att detta är ju som
minnernas television
när det hon ville säga var
att det här är ju precis som förut
"jag har ankeborg, och ni verkar tycka om mig"
men hon letar efter
dödsångest
i sin hotshotkompis
detta är livet efter listorna
en lördag kommer tillbaka
i ett snabbt uppspel
hör
this is what i do
men det är inte vad hon gör längre
det var nyss hon aldrig missade ett ögonblick
det är forsgläntan och alla killar
här och alla matcher
kan vi få vara era hajar igen
is
tiden
hon träffar korgen igen
men hon har en mamma hemma
som inte kan ta hand om henne själv
och bara en sak till:
inte någon verklighetsuppfattning
alla cykelturer hem
den som tre veckor tidigare sade
här kommer ett basketproffs
i den aldrig kalla kvällen
hon kommer inte ihåg "vad har du gjort nu?"
hon är "byte nästa"
och förtjust i de känslor hon kan tänka sig
mitt monsterns boll, min gröna mil, kom igen vem ropar
dead man walking
hon är bara trött
det har aldrig varit några tårar här
nu är det bara sängen
och dom där hemma
som väntar
när mina vänner frågar
varför kallas den det?
för att den har smält


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0