Utkast: April 29, 2012

en bil
har tagit livet
av ett brunt djur
på vägen till
ett växthus

min farkost
ligger på linjen och skakar
ute och övar,
jag är som detta skeende

den enda
den enda som hör
fåglar vid huvudet
som känner att jag somnar

det finns kilometer
per timme
vill vill vill
 till rätt hastighet

får lägga asfaltsbitar
efter motorhuv
utan att få uppfattning
om att det går

i inga kurvor
gula skyltar här  
ingen varnar
för att välta

det är autopilot
på allt
ratten som bestämmer
eller är det här ansvarsmodellen

flyga i slow motion
över cement
vägren
vill klappa på en volvo

det står så fina
stålstreck
hela mitten
att nudda och studsa

kudden kommer att vara
längre upp
fjädrar botten lakan
repriserar upp och ner

hur jag tar din säng
i anspråk
när som helst
då möjligheten finns

filmen
därav sekvensen
av mig och madrassen
letar verklighetsförankring

kanske långt längre fram
bli släpad från
trafikled
inte premiär i vår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0