allaredan någons älskling

vi är inte ihop
det är vi visst
vi är inte ihop
det är vi visst
det är vi inte!
det är vi visst
vi har samma självklarhet
du har rätt, du är
något i förhållande till mig
jag har rätt, jag är ingenting
gentemot nån annan

jag håller för ditt skratt
och får dig på händerna
vi är inte, säger jag
det är viktigt,och mina fingrar
är där jag var liten
i en brottningsmatch
du kittlar mig
jag kittlar dig
och ser hur jag vinner

du ska bara gå
en stund
du får inte
dina handleder håller mina
handbojor kvar i sängen
du säger
jag förstår inte

du sätter klockan före sex
vill du
vara ungefär såhär
det känns overkligt
när handen runt mitt huvud
rör mig inuti
gör mig inte fri

ja, ungefär, ungefär såhär:
så som människan föds
ett samtal mellan fingrar
och en springa
säger ungefär såhär
så som människan föds
och överallt
du pressar snällt
att vi beter oss
så som snören överallt
knyts

mycket nära
har jag hittat tråd
sitter på den övre del
som är du
lyfter armarna
men du vill inte komma loss
undrar om det inte
är fint med en rosett

jag sitter på din törst
förundras
öppnar en springa
ännu
ett samtal mellan fingrar
frågande inför
att du blir självklart inte lustig
om jag slickar mitt snille
tar åt hans tråd
jag sitter på ditt bröst
förundras
det du säger att man inte gör
ger honom en puss

jag är ett barn
sandlådan ger mig mat
jag säger att våra omloppsbanor
har sina nätter
simultant har jag en plan
det här är gränslöst
du skrattar mot mina fingrar
då du borde bita benen i dem
barnet spottar ut
lägger små söta händer
du tycker det är kul
nu tycker jag att du är barnslig
två parrallela band
trasslar man upp

hämtar du saxen
en knut
man får inte upp den
hämtar du en sax

vi är inte ihop
alla som sätter sig
på marken
får bygga ett slott
jag är ett barn
sandlådan ger mig mat
jag är
presentsnören
krångel i en påse
mängder av band
vi fastnar
och vi trasslar
oss upp tillsammans

du säger att
men vi är ju ihop
du säger
vänta
får in en arm under min nacke
jag har ett litet samtal
kvar innan sex
du menar hur skall jag styra mig
vad är nej nej fy
är det lust
jag stryker med tungan 
över överhuden
din
vad är lust
han stryker med tungan
under underhuden
min
får man
det

vad är lust
inte en puss men
får jag citera
dennes mun
pust efter pust
har jag lust

vi kommer inte överens
du undrar
kan vi utbyta fler meningar
när vi inte domnar bort
jag vänder mig åt andra hållet
kropparna
pusslar ihop sig
jag undrar hur det ser ut
när du släcker
om du är kantbitar
och jag har fästen och gropar
ett invecklat problem
vem får fastna och hur
trycker du hårt
varenda en
vill jag
kommer åt

snart sover också vi
tillsammans när vi inte är ihop
någon har rätt
finns det något orätt 
innan sex
våra omloppsbanor
har sina nätter
gäspar
men hur vet jag att det räcker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0