men du, hjälp dem inte att lägga ner livet

mellan 
våreld, höstglöd
på fönsterbrädan
månen


en omloppsbana runt den andra
bilen svängde förbi en himlakropp
när jag sov mot rutan
men nu
vilka krafter påverkar varandra

kikarsiktet
rör vatten
precis ovan grangränsen,
platskanten
kikarsiktet klättrar
vem kan se vår måne

jag vred huvudet
när vi åkte hem
den stora stenen
försvann genom
bakluckan
vart tog den vägen

lyser speglar visar
töcknad om, en färg
bortom dina krukväxter
det ofattbara

bordet lutar inte mot betongen
rullar inte rutan, krossar
om vi skulle rotera
skulle rulla rutan, krossa
bordet mot betongen
försöker stå stadigt här när
det sägs att vi snurrar

gatlyktorna räknades
det var mörkt
min pappa har en hand på ratten
efter godis hos farmor
deltagarna är tysta
lyssnar på radio
på min sida
en värld
om du går följer jag med

i samma volvo
titta månen
en stämpel på det blå
stämpla, stämpla hårt
nu mer ett moln
vad gör den här

mellan
våreld, höstglöd
på fönsterbrädan
kikarsiktet bortåt uppåt

du äter
hörnet på ditt sista pitabröd
jag dricker
vatten
över små blommors blad
ser vi ut på slutet
ser vi in på den andra
i omloppsbanor
inte alltid vart
men vet att
vi har varandra




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0