blunda, inte gör det ont

att dödas av ett barn
 
bredvid göteborgs trafikkaos
tornar upp sig ett mer fruktansvärt civilt kaos
 
jag läser om den amerikanska strömmen
den väller fram
fram över den fina mattan i hallen
blodpussar
däri  ligger hon och därpå står han,
moderslös
 
är han och ser på eller
går han bara går
 
den byggnad
han går in har
klockor 
bänkar
och människor mot väggarna
vilka minnen minns han
när han gör dem inte riktiga
bang bang
i korridorerna är föremål
alla de som inte springer nu
de som ligger ner
är inga barn
de är inte längre giltiga
 
-
 
jag tänker på en tillvaro
hur någon gör något som ingen kan  
jag tänker på att tilldelas en roll
ett barn som wasn't made to play the son
 
vad är ett vapen
 
-
 
det finns också notiser
mindre rubriker
i ett annat stort land
kliver en annan stor man
över andra små barns liv
stiger in och rispar dem med kniv
 
känns det som ett skott tillbaka
hur ser handen ut
 
-
 
jag läser om
 
en regel den finns för att bli fri
jag tänker på hur
fri behövde detta barnet bli
 
känns det som ett skott tillbaka
i att göra andra illa
är det något man kan vilja
 
jag läser om en vapenlag
texten går ner för sidorna
men att dödas av ett barn
var var är mitt svar
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0