nu när jag har funnit nån mer av ensamhet än tid tidigare

1. senare
 
jag klappar dina kläder
utanför jeans
 
jag klappar mjukare tyg
utanpå ett inre lager
 
jag klappar på
ën baksida, en utsida
 
jag klappar ditt
lussekattsskinn
när jag kommit längre in
men jag klappar ännu
i din periferi
 
handen min den gräver
knäpper knappar upp
 
påtat in därunder gummilisten
den spänner över grindstolparna
eller skelettdelarna
 
nu skyfflar den upp sår
men hittar sig själv
var som helst i dina utkanter 
 
2. senare än så
 
oberoende av synviljorna
hur hon står till
oavsett felvägarna
hon går
står hon i trapphuset still
 
magen har mage
att känna på gropen
det var du som lyckades att göra en
 
hur ska hon nå hem
hon ska gå och
undra saker som du inte frågar mig
 
har du varit med
har du varit där
 
och hålet
tillspetsat
gjorde du mig ont
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0