när goda män gör ingenting

varför inte,
lägg en hand
på mitt huvud
som pastotn och alexander
klappa mig där bak på hjässan
och fråga mig
»varför har du inte lärt dig än,
lilla vän«
jag hinner inte med
»men vad har vi sagt
händer,
när goda män gör ingenting«
om ni hade satt lite ljus
på platsen jag stod på
hade jag säkert betett
mig lite bättre,
mer i regel med mig själv
rävungen är här,
hon tänker på allt hon vågar
och ser på når publiken går förbi
hennes ben
»varför gör du så
så varför gör du så«
för att när en god människa gör ingenting
gör världen ingenting för henne
och det kan vara intresseant ibland
och bättre för handlingen
med ett litet hjärnspöke
eller vad säger du,
pojken med de egna drömmarna
»han säger att,
det är så man ska göra«
du gör någon glad
du gör någon glad
du gör alltid någon glad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0