jag är här för att du ska följa mig

kameran följer mig,
så som kameran skulle följa mig  
följa blossande,
blodröda buskar
i den här skymningen
med ett redan pålagt skimmer
över hela himlen
det är av respekt
tillfället är tyst
befolkningen har flytt
det finns ett annat lager på belysningen,
kameran följer
utan brist på känsla
en karaktär med betydande brist på känsla
fångad i en enda rörelse
småfåglarna visslar
när de ska
grenarna lägger sig mot blåljuset
och ligger där hela vägen hem
sätt du kameran på pelaren
vid grinden till huset
så ser man det gula gräset
leka vid anklarna
hon kan inte ha ett svar till naturen
det har väl nåt att göra med
att man kan rycka till
när en haka låter sådär
hon tänker att den här filmen
är ofattbar, den slutar
med att vad som helst kan hända
och repriseras
hela natten
på filmfestivalen
under täcket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0