aktör-nätverksteorin

Du når dig in
på föreläsningar,
i början av veckan.
men du avtar till fredag,
jag har fått ett nytt jobb
och tänker inte på
vad du skulle säga.
whatever
love means
men jag menar
vad betyder det här
mamma kramar morfars skjorta
hon säger
att det är
mmmmm
du är inte
du går inte att komma ihåg.
vad som finns framför ögonen
på stolen är,
jag kommer inte ihåg
men det åker som på bussen,
förbi mina fönster.
och det är inte där vi är,
och tar oss aldrig
om inte särdragen
är samma hos din säng:
du har dina två personligheter
och jag har min ställföreträdare.
vi är två horor.
var det värt att sälja
var det värt att vara tyst
ett par minuter
jag har lagt ner ett par timmar,
men tänker inte på dig
till på söndag,
når du in?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0