om jag hittar din frekvens, får jag se dig ikväll

när jag inte vet vad vi gör
ser jag ord

jag ser trädet
jasminträdets blommor
beter sig märkligt
blinkar
gräsmattsgrönt, grönare
blinkar
in min himmel

jag rör dig
är det färgerna
bladen och pistillerna
guppar mot ett lår

i ett valv
jag står
mellan gult och vitt
i bladverket
klättrar
stjärnbilder
till den här filmen

påslakanset
på golvet
påslakanet
här är mitt huvud
jag ser nyare djuhud
omsluta den där
skiftningen
som vill lägga sig
över
 
kronblad
vita
flyger i rummet
jag ser 
den här filmen
när jag inte vet
vad vi gör
du knyter och kastar

ljuset
tvärsigenom persiennen
du står framför sängen
jag ser
genom väggen
det vackra
du rör dig
jag ser
en liten skog
det ack
så tappra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0