Att Vara Borta

hjälp
mig
med några uppgifter
så länge

namnet skärmen pekar
kan inte i huvudet
numret
till personen
som hon ringer

en produkt
på arbetet
de säger
om den
inte får säga ifrån
så hårt igen

hon är ute
och cyklar
får jag gå
så långt
en gång till

namnet skärmen pekar
säger
tillsammans är man
rädda om varandra

glimtarna flämtar
ska hon påstå
en fästing
i ditt öga
är jag hos dig
tills helhet

finns
jag
när du saknar körkort
utanför
vinkeln
utanför
vinklarna

är hon ute och cyklar
en labrador
går förbi
drar
i sin
samtalet ska handla om
hur hundarna skapades
för att vrida upp
sina
människor
kopplets förlängda arm
vrider huvudet
hon ler innan dess

vett -
 leende här
etikett -
leende nu
samtalet ska handla om
att le
och locka

att veta
komsi komsi hela världen
inte veta
om ett svar
kom in
hela du
låter någon komma in
om ett svar
kommer

hon är
är hon
har hon tagit med sig
cykeln
drämt sig bort
platåvägen igen

namnet skärmen pekar
kan inte
i huvudet numret
dennes klippavsats
sidledes
har hon
klättrat förbi

men inte är det personen 
som låter bli 
det är hon som inte ringer
hon är den som 
sätter sig på stenen ensam
cykeln tystnar

samtalet är
poff
vilselett
vett och etikett
du är själv

kontakter
valet blinkar
samtalet utan uppgifter
handlar om att skaffa sig en hund

vem säger
vrid upp dig

så hon gör det inte
till ett liv
hon lockar,
liv att inte kunna lindra

sitter på sin höjd
och drämmer
inte är det han
inte är det nån
det är hon
det är hon som
saknar
nummerupplysning

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0