tack för ikväll

jag är den här bussen
ser mig omkring,
alla människor som rör vid mig
det är därför jag förstår mig på,
hör samman
med kollektivtrafiken
vi har fönster åt varje håll
det passerar saker utanpå och inuti
öppningarna glider igen,
det kommer in luft mellan gummilisterna
och golvytan
det viner in i mig med
den här bussen
är den en val i garaget
är den mina vrängda armar
förmår man vända ögonen
är man i ansamlingen,
de som har sett mig
de som har satt sig.
i trädväggarna
vita hästar, bruna hästar, svarta hästar
de står nära varandra
om man ser på dem,
de är som min folksamling
förstår att det kan finnas el
i staketet
vi har plats
men det blir snabbt fullt
ibland får de stå i mitten
jag blir stilla
så de inte trillar
det handlar om att bli välbesökt
att få förbli
kräver trängsel,
jag lyckas
det blir trångt i mina blodkärl
trycket fyller
till nytta för allmänheten
vill väl
tar med oss himmelen i nacken
det är vackert
innifrån
vi är fria en tom kväll
men vill väl
tyck om oss
följ oss
på facebook
bussen är en val,
jag är en buss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0