sultans of spring

tänk om
viktlösheten
stannade på
askvägen 25

beiga byxor
på ingens mage

i en spegel
på personaltoaletten

förväxlat mig
på andra vis sen dess
har två ögon
och två ögon är öppna

det finns bilder
ifrån 
varje dag
den här vintern

hålet i ozonlagret
har legat ovanför
och varit
vackert

delarna som är längst
ut på mina händer
smälter
under andras hud

och sol står
helt klart
rakt
in i blicken 

konstant
är det snart
det fina 
med delsjön

så stannade nåt kvar
med en ryggrad
kan fötter ta sig
ha med mig att göra 

för en lunchlåda 
i mellangärdet

det ligger ett brus över
skolgården
såsom en halv personlighet
tagar på sin busskur

du har blivit
åh jo visst
döv
så bättre än sist

beter dig på en
öppen yta
som att gräset är
och inte vara still i snö

knappen är nere
på record
på alla nära håll
vill jag berätta vad jag ser

hur det har varit
läskigt innan
hur det kan vara
latent och söka mig hem

tänk om viktlösheten
stannade
men ingen att lova
att jag får vara fågel



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0