hör här, du är ett sagoland

halkar tårarna
mina tår är inte rädda för golvet
det är kakel
det är pussar det är
steg på ett golv, en vidd, ett stup,
går skåp förbi
går ner för en
hårbotten
 
försöker ingen
låser inne
sina uniformer och de är inte
rädda över bänkarna
dörrarna bredvid vågen
kryssar en badräkt
ett kom ihåg
för dig naken
gömmer de sig
söker de asyl
på en offentlig toalett,
mina fötter tvekar
inför duschrummet
platsen är
inte ett gömställe
 
kanske är det det
en bakdel befinner sig långt ner på låren
jag ser hennes fjärliar i
trosorna upp över dem
jag ser det jag ser och jag ser
frågorna som jag går förbi
är du gravid
kvinnan mittöver
kan ta sig in i sitt skåp
byta om sluten innuti
jag ser en vision i hennes ben
att lägga handuken över sitt skelett
och frågar förbi
har du anorexi
 
de tror väl att jag andas
skrattet i bassängen 
en reaktion av klor i det hår
katten rör ett minne om natten
sfärer upp mot ovansidan,
simmar stjärnbilder
i ett hav
i en himmel
dessa luftpärlor strävan upp
upprymd i den kommunala
sam tidigt i ett tidslager
den universiala rymden
jag flyter så ändå
 
längderna delat
visarna
blir min flykthastighet
och tänker mig
i värmen, det fuktiga mellanrummet
öppna min
och säg
så fin du är
de andra håller med
flyr
flyr en glaciär
de andra håller med
inte rör det vi gör är
gömmer oss här
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0