do you have to do you have to do you have to let it linger

vi önskar att vi vore här
 
cyklar förbi någons svärmor
idag de säger hej
 
jag tänker att vi borde göra det här tillsammans
du rör dig inom mig och
jag blir knullad alldeles på egen hand
jag tänker att vi borde göra det här tillsammans
 
det gör vi inte
 
barngrinden slår igen trappan
klara färdiga gå
vattenflaskorna
vykorten
tjocktröjan
trappan, hyllplan för allt
här sätter ni era fötter
går förbi varandra
mynten ligger över kvittot
kan berätta
var den andre har varit
 
från ett inbördeskrig
en man
hur klappar hon hans
nacke den kvällen
gör hon det
i badrummet ringer han
martin
vitt kakel
här är det kört
 
här är det
innbördeskrig
 
från ett annat frihetsberövande
vem kommer hem
 
det är ett sovrum med väggar
uppsatta med teckningar
vilka bilder under överkastet
barnens bilder
finns det andra
när de borstat tänderna
skarvarna
det ser ut som om ni väntar på tapeten
väntar något av den
var är ni
jag kan inte se er
i ert sovrum
 
du säger att du känner igen mig
går inte
en flicka lärde sig cykla
på väg till bussen igår
talar jag om
hur kul det var att se dem dansa
du säger
jag tänker att vi blundar in mig i din morgon
 
 
hur de dansade
som om de inte visste annat
 
vi önskar att vi vore här
 
ska de gå på bio
hon har fortsatt icas egna varor
har han ätit
kan han ringa en vän
naming feeling,
det finns ord
men hon kan inte ligga på hans golv
är det något att klara av
hon visste hur man vaknade
vad man gjorde
när han skakade
men nu
får han ringa en vän
 
jag tänker på ansvarfördelningen
ni möts över att det var kul
att det gick bra
letar efter saker som försvunnit
handen på hennes lår
är sinnet för humor
bredvid språkskåpet
jag tänker på andningen
adningsuppehållet
på verksamheten
är det lätt att längta hem
 
önskar ni att ni var här
så klo grabba tag i samtliga
så klo svicsh svisch
hon är den enda
vi cyklar förbi
imorgon någons svärmor
hon är öde
 
den enda i sitt slag
 
hör mig
gör det gott
äter du på mig
du frågar
om jag tuggar dina kinder
jag testar
rör mig
gör mig
 
dröjer vi oss av
vad blir vu kvar
att jag vore i ditt sinne
de andra
är de inne
 
hon säger jag har saknat dig
han säger jag har sutttit i fängelse
 
hon säger vi var sexton stycken
han säger
det var ju bra
 
cyklar
cyklar förbi
varandet av det här
 
önskar att vi vaknade
men vi cyklar, de pratar
att plantera en hortentia
var god
vämta på det här
 
jag tänker
att vi kanske inte borde göra tillsammans
känner
hur jag gör det själv
du ser på
jag önskar att jag vore
jag önskar att jag vaknade
du gråter
inte mer än så
 
sen längtar vi tillbaka till anstalten
önskar att vi hade murar omkring oss
 
du gråter
jag ser på
det är
du tror inte
mer än så
men jag har vart där ute
de har varit inre
 
hör du på
nej just det
som inte går
säger de hejdå,
vi två
snuttefiltar under varsin kudde
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0