loving you was crazy shit part II

Ligger vi plötsligt i min säng, eller, har vi legat däri länge.
Du har ditt huvud vid mitt höftben men samtalet fortgår. Detta är bara en an annan ansiktshöjd.
Vad talar vi om, eller, vad talar du om för mig.
Är täckets vågor över bäddmadrassen ett påhitt, något du har hittat på. Det fyrdimensionella språket.
Dina ben skriver sig uppåt, nedåt , de skriver sig sidledes. Vi måste vara bekanta vi varandra,
sängen inte bred nog för annat. Dina ben måste skriva sig i kubikcentimeter över oss, in mellan oss.
Gör de det.
 
En cyckel har cycklat ner din backe, här bor du.
Det ligger en katt med huvudet på platsen din vid väggen. När jag vaknar i sängen. 
Inga minnen förrän tre års ålder, säger du.
Min cyckel fastnar i sitt stöd, jag vevar på pedalerna. Kugghjul, det går en växel från det ena till de andra. Slutar att snurra för att fastna och stanna. Vrida lite till. Du kan fly hem, landsvägen, du kan berätta om de människor som kände igen dig. Hur visste jag att det var hej. Ingen vet,
Inga minnen förrän tre års ålder, du säger, fantasi. Av förfluten tid - verklighet, fantasi. Framtid - verlighet, fantasi. Nutid - fantasi.
 
Så har du varit omkring mina ben en längre tid. Du drog ner dragkedjan på tröjan ute vid parkeringsplatsen, cykelstället. Dragkedjan är stilla neddragen. Jag sträcker min hand, ska, ska bara känna på t-shirten, det svarta materialet kommer att vara hårt och mjukt. Minnen av en tvättmasking. Jag sträcker min hand.
Emma, ska du, förföra mig nu.
Vagt är det man andas framför oss. Vagt blir begreppet, det språk du pratar och syns knappt, suddigt mot båda mina ögon.
Är det bildspråk, gränsförskjutningen mellan ditt hår och din panna, min hand ska, ska bara känna på. Är det en metafor, jag ska, ska bara ta mig an dig. Du yttrar rädsla och vibrerar förbi.
Dina ben skriver fyrdimensionellt mot det jag har över mina fötter.  Har uppfattning om dig, men ingen aning.  
 
Vi pratar om evolution. Gör vi det. Vi pratar om att utvecklas från någonting. Vad. Du håller inte med mina argument, vi är inte bättre bland alla de där andra djuren. Du förklarar om explicit sex. Erigerade manslemmar.
Jag säger att javisst, men du förklarar om mer intelligens bland alla de där andra djuren. Är det då du vibrerar bortom mitt täcke, min kudde. Bortotm väggen till mitt sovrum.
 
Det ligger en katt med huvudet på platsen din vid väggen. När jag vaknar i sängen. Katten med nosen i lakanet.
 
Vi somnar i rörelsen av med tröjorna.
Inga minnen, inga fantasi efter det. En sömn på sitt sätt.
Går du när du sover. Du går i sömnen, eller har jag satt dig i rörelse, du går och sätter dig i fåtöljen. Jag går visst också i sömnen. Går efter.
Jag skriker i vardagsrummet. Det är ingen som vaknar men det jag skriker är ssshhh för ljudet du gör med din hand mot dig själv, någon kommer att vakna upp. Är det. Nej, det är någon annan. Tyst! Nu går du tillbaks.
På sovrumsgolvet har jag har dig överallt. På händer, armar, jag har dig under naglarna.
Du ler.
Är det här en metafor. Är du rädd men visar hur långt du kan gå. Är detta en parallell. En väg till dina armbågar i en föreläsningssal. Hand, hand. Är det att ta hand om mig. Är det att ta hand.
Tendens i 3D. På håret, det är mycket nära och är det så jag kan veta att tar jag så tar du dina händer runt och håller fast mig.
Du rinner ner för mina fingar, på min vita ryamatta, snöfall.
 
När jag vaknar, katten spinner på din plats vid väggen, här i sängen är du. Är du inte. Jag lägger mig under täcket, filten, överkastet ännu en gång. Tänker på förfluten tid - du om någon vid mig under natten, tänker framtid - du om någon vid mig under dagen, tänker nutid - tänker.
Inte mer än minnet, drömmen. Du säger skillnad mellan o- och under.
inga problem. Jag viskar till katten, ska vi sova ner. Och hon svarar, att det gör vi. Och jag ser det:
ingen är vid metdvetande.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0