and the sweat will roll down our backs, and we'll follow animal tracks

 
1. möbel, soffa utav skinn
 
Se inte ner på detta papper
 
Katten släpar sig upp
mitt mittlinjen av soffan
 
du klappar henne
hela handen hela halsen
och frågar var från viljan
jag vet vad du vill höra om -
ett område där djur vistas
 
den enskilda vägen över underarmen
lilla hakan rör
jag säger katten över dig
hon strör och strör och strör sig
 
sedan rör jag mig i trakter
där du spridit ut dig själv
 
hon benranglar mellan soffkuddarna
en urgröpning
åt vänster, nästa
kräver henne ut andra hållet
 
jag tänker klasskamraten clementinklyftan
på govlet
där såg två tio år på
den som sväljer
har också haft honom i munnen
 
nu, äter jag del av en frukt
gå längs med
lättare slag
de lättare gång på gång
blir en klappjakt
 
katten vinner
hon får ståpäls
när händerna varvar varann
 
2. rum, hall taklampan blir inte tänd
 
du märker att ditt hår blivit bredare
tar fram ett test
jag har mig så tätt intill mig själv
att inte gå på det hårstrået
 
släpper gräset ner i ängen
jag tycker att det borde blivit längre
 
du talar om dina syskons barn
när de finns
ska du omkring dem
minst genom tio sekunder peta glädjeämnen
mellan skulderbladen
är inte det värme
 
du säger
göra andra frivilliga
oskyldiga
 
spegelgarderoben, trappen
mattan, katten
denna begränsade bild
som den inte vore det
finner du orden där
du finner kappan
orörda en tid
plockat ut dem hit
 
vår kultur
sår spännande på axlarna bland annat 
ingen växt men växer
 
växer inte som barnen
k r a m e n
 
i vissa klapp en hälsningsfras
du ska lycka till och gå bra
i andra fall vet jag inte
vad som värmer dig
kanske inte värmer dig egentligen
 
ingen linje
men tanken
tänker den, ska anstränga mer 
 
ingen linje
men tanken
tänker också den, ska frigöra fler
kroppsegna smaker
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0