instuderingsfrågor

det sägs
ni finner
snyggingar på skolan
intresseväckande beteendet
som sådant
 
är hur då
 
anteckningar
de är öronlocken
väggar och tak till
ett skyddat garage
 
men ni menar
om jag
skulle söka ivrigt
ändlösa intressen av att finna
ni menar vem på
leta om
vi tänker oss
att det blir
funnet
 
bortom bänkarna
golvet glider fram
en bit av äpplet
kaffe
 
visst ser jag mig omkring
var är det
vem har det
sympatiska nervsystemet
 
intresseväckande
beteendet som sådant 
den vars händer svalnar
senare än mina
 
hur ser det ut
ert
hej, en fin figur
lyfter sina läppar mot ett
hej,
rena kläder emot rena vävnader
jag bänder in magra de magarna
hallå, så glöm inte
mellanrummet
 
bortom bänkarna
golvet glider
celmentinskal i en påse
kaffe
 
det sägs ni finner
men finner ingen
ändlösa intressen
utav munnar som öppnas var för sig
att uppfatta ljud som frambringas av annan
är inte det att gå samman
 
du är intressant!
och beteendet som sådant
 
peka nästa breda axlar
som går förbi
jag säger till
när nästa nervfiberbunt  
lever sig in
 
 det är så vi når,
inte sant
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0