where there is desire there is gonna be a flame where there is a flame someones bound to get burned but just because it burns

1. inomhusklimat
 
vänta
 
något just nu upplevt
ropar jag från soffan
varför är vi varma
 
min förfäder skrattar
varma
 
handen rör sig
navelsträngen
handen rör sig
bröstet
 
varför
är fel ord
har alla samma värde
 
kroppstemeraturen,
produktion & distrubution
delarna delar
inom mina utsträckta armar
nyttig är processen
sysselsättning knappast
men uppvärmd kommer du att bli
i och med detta,
fjärrvärmen
 
och vid mindre kombinationer
kanske bara en som når dig,
närvärmen
 
värdefull
minsann
råd ger sammankopplingen
mer till fler
 
jag stoppar händerna
under t-shirten  
tillrar fullkomligt, ivrigt starkt
inifrånet avtrycker  
fingeravtrycken
blodburen
är källan till delarna i
denna kostruktion,
centralvärmen
 
2. varmluftslugn
 
vänta
 
så här vi är
kanelbullar jaså
 
plåten bakgrundsstrålar
samtliga
vissa gyllene
andra mer konkreta
 
var vi än befinner oss
på gallret
sedan ljumma sköna
töar söta bitar, en till en annan
en till en annan
en till en annan
 
värmen,
helt enkelt
inte är den överbliven
varför
med blir ingen övergiven
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0