JAG RESTE GENOM LANDET JAG SÅG EN MASSA TRÄD OCH HUS OCH ÅKRAR OCH FABRIKER

Fråga språket.

Ska du komma hit?

Han lägger sig

 

När man sitter i skogen kan

man bli kelad

mellan lungorna.

 

Hon har kort hår

Han går in i trädgården

 

Hon känner igen när han vill stilla

och känner igen när han vill

springa upp och ner för hela

huvudet.

Pilla, pilla, pilla.

 

Skrattar åt hennes förstånd,

jag kan också

känna skillnad, säger han:

 

ibland din hage ska jag bara promenera

många gånger vind, vill röra

upp dig

från rötterna.

 

Det som fastnar på hans tunga är hennes

på kudden mellan båda

jord, ord som

ändra inte Ditt tonfall.

 

fortsätt, fortsätt försiktig

alldeles på riktigt. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0