JAG ÄR I STÅND TILL DET MESTA, JAG ÄR I STÅND TILL ATT HA DET FRUKTANSVÄRT BRA

 

Fantasi

att vara en bild av någonting som ännu inte varit,

den kommer i ett blodsband till oss alla.

Varför har vi underkastat oss ett samhälle

som försöker göra fantasin till

en förmån på lönen. Pengar förväxlar tiden med sig själva.

 

Jag, i sängen och fantiserar om min egen hjärna.

Insula, den femte loben förväxlar sängen med tiden,

mig med pengarna.

Gjorde karriär och blev chef för begäret.

Insula är mitt svidande, stackars, stackars,

är alltid på väg bli hungrig. Det bästa djupet

är det som blir djupare.       

Insula är tårna, livet, tungan när han kysser,

är när jag lyssnar: ingen är här för att dansa

här för att, och viskar knulla, knulla, knulla!

 

Vad menar jag med fantasi?

Allt som inte kräver oss på oss själva,

en upplysning mot konsumentfördrivningen av tiden.

ett idag ligger jag kvar.

 

Varför har vi underkastat oss ett samhälle

som inbillar oss att inbillningsförmågan finns i affärerna?

Medvetandet skapar aktivt oss en bild av verkligheten;

bokför inte bara passivt sinnesintryck.

Så bokför mindre och befinn dig mer

mellan hjärnan och kapillärerna.

En upplysning mot tydligare tider,

här har vi fortfarande allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0