OCH ALLT SKA VARA TYSTNAD

Vid samtal med en bok hörde jag ett mörker

Mörkret

som höll rädsla i handen

 

Jag ville nedför kylan som följde

ville andlöst vandra vara andfådd

totalt tillsammans med oss två:

avsaknaden av nästan allt och jag

 

och tystnaden började med att be fönstret om ett ljud

säg hej till en kväll alldeles själv,

en gammal vän inte sant

säg till!

till honom då att vi känner varann

 

en augustikväll: linser och pasta

på balkongen cementen dammar

som en tystnad under tofflorna

och frågan kommer

hur kan du frysa när du har kärleken bredvid

 

åh ett par tankar borrar förtvivlat

jag är ute och letar

efter Den rätta känslan

vägen till denna säger Jag räddar eller

offrar ingen

och frågan kommer

hur kall är kyla och hur varm är värme

 

tankar för livet försök ni förivrat 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0