i feel it i feel it i feel it

River morot i kastrullen, en vakenhet har dragit ner på tempot.

Det är kväll, den verkar inte gå men kommer heller aldrig åter.

Ögonlocken öppnar upp och en idé om dagen som kommer

sätter sig i kinderna. Blir jag mera mjuk vid din, den fattningen

än härunder mina händer.

 

Jag blir överkörd av bussen så fort jag tänker på den.

Slickar tjocka lager kokosmjölk från burken

kanten skär fint in i tungan.

Det tycks som slutet vore närmare än sängen.

 

Matlådorna staplade, vid köksbordet dröjer

tills vi blir mindre varma.

 

Har inte själv valt förväntan

men aldrig vill jag byta med

tidigare tid eller senare som sådan.

Blomman i ditt sovrum är av plast

det har du sagt.

I november. Klarvaken hörde jag allt.

I januari sitter jag vaken kvar för att

imorgon ska bli av.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0