I WANT TO TELL YOU

Håret, livet

du pillar mig i håret

ofta

ibland när jag ber

verkligen om det.

Springer uppför backen

killarna ser

för varje gräs som benet tar

så är jag tacksam. Åh

livet, du

pillar mig i håret plötsligt

och du sätter mig stundtals

i tystnad. Inte i den tystaste.

 

Till alla som för någon finns

hör när era hundar, jag kallar dem för

Styrkan

kommer tillbaka i ropet

kommer från skogen

 

fortsätt

fortsätt

kroppens texter

 

Läser början på en bok

den är till alla som för någon finns

så nära

jag tänker De som ringer

även om den som svarar bara har tårar

jag tänker De som vågar vara på det

och strösslar; varje tår en ädelsten.

 

Jag tänker detta är till styrkorna

kom mina hundar.

Hjärtats alla

Kom tillbaka och håret,

livet pilla mig i håret

och ring mig

ofta ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0