LITTLE THINGS, LITTLE THINGS REMIND ME

Jag har glömt laddaren

på köksbordet

Du tar med den till kontoret

 

Dörren har dig innanför

i strumpor mig i halsduk

varma kinder

utanför porten till

kontorsparadiset

 

Jag har diskat häromdan

och talat om mig själv

på ett sätt som var vänligt

»du vet hur livet kan vara«

jag mumlade

snubblade förbi förtvivlan

tills jag kramade om alternativen

 

vet du vad arbete betyder

 

jag tittar på din skjorta,

in på snabba fötter

bakom, datorerna

den heltäckande mattan

 

jag tackar för att du

tänkte på mig men

varför står du här

varför följer du inte med –

 

kom

lungorna ledsna och gnäller

vet du

vet du 

hur vi kan ha det

 

varför lämnar vi varann

varför gör vi hela tiden som vi ska –

 

kom

vi lägger oss i sängen

det är en liten hemlighet

att vara hemma om dagarna

och vandra

i vardagsrumsparken

 

jag går på stan

du har många timmar kvar

hur kan vi ha det egentligen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0