NOTHING BUT TIME

firar ett till år runt solen
sitter längst in i soffan 
med chips
fötterna på bordet
 
du och kerstin dansar
till musiken
ni dansar som om ni rörde er 
i takt med mig
mot er ser jag på
 
du är lika glad som
din slips
 
ni dansar som för alltid 
vore bara alla dagar 
 
så vackert att jag vet
att jag kan vara med dig hur som helst
 
är det glädje
som gör mig ledsen
 
-
 
vi vet inte om vi ska skåla
inne eller ute
titta eller inte titta
 
vad kommer att hända
vi pratar, önksar
ingen vet 
ett till år, är det nytt 
eller är det samma 
 
datorn slås på  
dippar ett chips 
vad händer när ett år slås på
vi lyssnar på nera av musiken
lyssnar, och kanske förstår vi
år per år mer utav
livsgrammatiken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0