AROUND THE BEND

svänger sista backen upp

jag är glad

medmänniskorna

i andra delen utav bussen

ser ut som om de

inte förväntat sig glädje

 

en kasse från willys

på väg hem från jobbet i

en massa gemenskap

och jag hade trott

 

hunden som sitter

bredvid barnvagnen

spetsar de vikta öronen

på sitt mörkbruna huvud –

jag tänker att jag tycker mer om

att se på honom

än på alla de andra

jag är glad

men de påminner om mig ändå

den ser mer förtvivlad ut men

på ett annat sätt

 

inte en ideligen

oväntat hamrande klagan

som svänger allt högre

i rastlöshetens gunga

likgiltighetens

 

hundens vattniga, vakna

förvirrade ögon

och mina som är fulla av förväntningar

och förtvivlade människor

jag vet inte vad jag ska göra av dem 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0