I SAW A MAN ON THE SIDE OF THE ROAD WITH A SIGN THAT READ: WE'll WORK FOR FOOD

Vi är både fina och äckliga.

 

Luften blir snabbt kvav

I ett litet rum med människor.

Vad händer I ett rum med en

liten människa. Hon försvinner.

 

du har gått hem tidigare från jobbet

sitter framför datorn med en film

där ser jag mig själv

du har hörlurar på huvudet och hör

inte min tanke om hur

fina

och äckliga vi ter oss

 

kan du ta av dig kläderna

jag tror att jag blir livligare

om vi är nakna

kan du vara verklig?

 

en gång rann det svett från din hals

mot mina nyckelben

jag trodde att det hade skett

ett våldsbrott

 

vi är som den här

vårdagen -

den ljummaste vind innanför

den soldisiga himlen,

man vill gå in I den och

aldrig in igen.

och stan ser ut som smutsig

och någon ber om pengar

och det är en dag imorgon också

 

sådana är vi

som våren

den som värmer och är vacker

vill komma närmare, komma åt

och stanna kvar I

 

sådana är vi

som staden

kommer inte närmre än asfalt

kommer inte förbi det tomma I

tomheten,

som motorvägen

 

kan du inte bara

lägga dig på mig

och köra Iväg

kan vi inte ligga livet i oss

 

om det hade gått

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0